Volle wagon

Waarom lopen de mensen als ze zien dat een treinwagon afgeladen vol is niet even door?

Ik reisde eerste klas in de trein van Milaan naar Lugano en ze kwamen maar binnen terwijl er verderop in de trein vermoedelijk nog talloze lege stoelen waren.Ik denk dat ze het onderscheid tussen de eerste en tweede klas ook niet kenden, maar dit ter zijde.

Iedereen bleef staan en leunen. Kilometer na kilometer, station na station. Ik kreeg het er bijna zelf benauwd van.

Totdat de trein ergens stopte met overstap naar de Luchthaven van Milaan.

Luchtreizigers, ze vinden het doodnormaal opgepakt te zitten als haringen in een ton.

Lugano