Parijs

De treinreis naar het zuiden leidt zoals gebruikelijk door Parijs. Daar is het steeds weer spannend of het lukt om van Gare du Nord naar Gare de Lyon te komen, en vooral of ik een kaartjesautomaat kan vinden dat het doet en te begrijpen is. Ik herinner me dat ik met mijn oude moeder en mijn kinderen een keer onder de draaipoortjes door heb moeten kruipen omdat we de werking van het apparaat niet konden doorgronden. Vandaag ging het beter. Hoewel het apparaat meldde dat de transactie mislukt was, kwam er toch een kaartje uit en was ik ruim op tijd voor het halen van de trein naar Nimes.

Gare de Lyon, trein naar Nimes