Nîmes

Vanuit het station van Nîmes liep ik over een door platanen omzoomde promenade eenvoudig de oude stad in. Er reden wat stadsbussen maar verder hoorde ik slechts geroezemoes, spelende kinderen en mijn rolkoffertje.

Voor ik het wist stond ik bij de historische topattractie van deze stad: de Arena, een soort Colosseum maar dan minder kolossaal. Daarachter een oude wijk, waar je lekker kan eten. Ik nam een salade Elvis Presley. De naam deed het ergste vermoeden maar het was een heerlijke salade met geitenkaas, tegen ook nog eens schappelijke prijs. Nîmes, ik blijf er niet te lang maar wil er best nog eens terugkomen.