Via Booking.com had ik een hotel geboekt in Genua. Het had een lage rating maar de ligging was fantastisch, in een uitgaansgebied aan het Piazza dell’ Erbe in het historische centrum van de stad.
Het hotel ligt een kilometer vanaf het treinstation. Om er te komen liep ik eerst door een oude havenbuurt. Mijn koffer roffelde vrolijk over de keitjes maar in de allersmalste stegen met steile trappen heb ik hem toch maar gedragen als ware het een negentiende-eeuws valies. Meteen voelde ik me opgenomen door de omgeving. Maar een Italiaan onder de Italianen zal ik wel nooit worden, met mijn ruim 1 meter 90.

Het hotel was inderdaad niet comfortabel. Mij moest eerst de weg gewezen worden door een doolhof van stegen en gangen. Ik kreeg sleutels mee voor drie hekken en deuren waar ik doorheen moest voordat ik bij mijn kamer kwam, plus instructies dat ik bepaalde weliswaar logische knoppen toch niet mocht aanraken, omdat er dan een alarm zou afgaan.

De kamer kwam mij voor als oorspronkelijk een gang, zonder daglicht, waar later een wasbak is aangebracht, een bidet maar géén wc.
Desondanks vond ik de prijs-kwaliteit verhouding best redelijk, het verblijf was namelijk spotgoedkoop.
De locatie was schitterend , vlakbij het Palazzo Ducale. Overal waren terassen en restaurants zodat ik de dag naar plaatselijk gebruik kon afsluiten met goed Italiaans eten en een glas rode wijn.
